Co trzeba wiedzieć przed delegowaniem pracownika

Kiedy mamy zamiar delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas obowiązują. Jeśli wyjazd jest tylko kilku dniowy nie stanowi on większego problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby pełnić pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas wiązać, dotyczyć. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych oraz kontrole firm ich zatrudniających. Te oraz inne przepisy powinny być znane każdemu kto chce wysłać pracownika do pracy zagranicę. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane lub nie jesteśmy ich pewni wskazane jest zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria jakie są planowane przez: Inicjatywa Mobilnej Pracy Dzięki temu uzyskamy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, która ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami zaleca się dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.